maandag 7 maart 2016

Over mij

Wat in december 2015 begon als een stille wens om iets moois, unieks en persoonlijks, neer te gaan zetten in de markt, is in heel korte tijd uitgegroeid tot landelijke bekendheid (en een beetje daarbuiten). Ik ben begonnen met het maken van vilten hangers in de vorm van panda's, uilen, paarden, ballerina's etc. Vanaf het moment dat ik bedacht in opdracht huisdieren na te maken in vilt was het hek van de dam.
Ik krijg de leukste foto's van de liefste dieren die ik mag namaken voor de eigenaar zelf, voor een ander als cadeau en soms, en dat vind ik ook iets moois, als troostcadeau. Het proces van het maken is echt super leuk om te doen en ook erg dankbaar want daarna ontvang ik zulke lieve, blije reacties. Daar word ik zelf natuurlijk ook helemaal happy van!
Op moment dat ik dit schrijf heb ik voor de komende 4 weken volop opdrachten. Dat doe ik naast mijn gezin, huishouden (helaas gaat dat hier ook niet vanzelf) mijn werk als MatriXcoach in eigen praktijk en mijn vrijwilligerswerk als creatief begeleidster bij een dagbestedingsplek voor mensen met een beperking (Stichting Goed voor Elkaar) Ik zit dus eigenlijk nooit stil maar dat is ook niets voor mij weggelegd. Mijn hoofd heeft altijd ideeën en mijn handen jeuken constant. De term verveling komt dan ook niet voor in mijn dagelijks leven, ik weet echt niet hoe dát moet.
Vanaf mijn jeugd ben ik eigenlijk altijd al graag creatief in de weer met van alles en nog wat. Ik denk dat ik vrijwel alles wel eens heb uitgeprobeerd. Ik heb creatieve workshops gegeven en doe dit nog steeds zo nu en dan, op hobbymarkten gestaan, maak nog steeds cadeautjes voor de Stichting waar ik vrijwilligster ben en nu dit, zomaar ineens een gaatje in de markt ontdekt!
Nu denk ik terug aan de 10 die ik ooit behaalde voor mijn MAVO examen handvaardigheid. Dat was dan ook mijn favoriete schoolvak!
Daarna de opleiding Mode en Kleding in Haarlem, waar ik leerde reclame tekenen, patroontekenen, modetekenen, ontwerpen en ook naaldvakken kreeg. Kortom allemaal vaardigheden die ik nu opnieuw weer heerlijk inzet. En ik geniet ervan, elke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten